miercuri, aprilie 16, 2008

SACROTERAPIA

Sacroterapia

Natura umana implica atat trupul cat si spiritul. Aceasta înseamna ca prin tratarea sufletului se poate ajunge la vindecarea corpului. Pornind de la observatia ca orice îmbolnavire se datoreza, într-o masura mai mica sau mai mare, alterarii legaturii între om si Divinitate, sacroterapia îsi propune restabilirea echilibrului prin participarea Sfîntului Duh.


Rugaciunea si postul reprezinta doua metode eficiente de înlaturare a suferintelor trupesti si sufletesti.
Rugaciunea, utilizata singura sau în paralel cu o alta metoda terapeutica, grabeste substantial vindecarea corpului. Pe plan fizic, rugaciunea declanseaza un proces de destindere prin încetinirea ritmului cardiac si respirator, prin scaderea presiunii arteriale si prin diminuarea nevoii de oxigen. La nivel mental, aduce o senzatie de usurare, de bine general si înlaturarea angoaselor.

Inaltarea spirituala nu este singurul avantaj adus de postul religios. Aceste perioade de renuntare la unele alimente (carne, lactate) sau unele vicii (alcool, tutun, cafea) ajuta la detoxifierea si revitalizarea organismului, constituind un pas important în vindecarea multor boli.
Postul si beneficiile lui


Din vremuri stravechi, inteleptii au observat ca, atunci cand oamenii acorda prea multa atentie placerii de a manca - dincolo de necesitatea stricta de a se hrani pentru a face fata eforturilor zilnice - si ajungand la excese periculoase, ei se expun riscurilor de imbolnavire. Mai mult, o alimentatie neechilibrata, in care predomina doar anumite alimente, poate produce nu numai modificari organice ci si comportamentale.

De aceea, vechii preoti - indiferent de religie - au hotarat ca, in functie de clima din regiunea in care traiau coreligionarii lor cat si de riscurile de imbolnavire existente, sa impuna prin precepte religioase perioade de regim alimentar de dezintoxicare, de crutare a organismului. Ba, chiar, marii intelepti au constatat ca postul negru prelungit - cu durata de 9, 21 sau 40 zile - poate asigura conditiile ideale pentru marile revelatii, adica descoperirea raspunsurilor la intrebari fundamentale despre viata, sanatate, progres spiritual.


In religia crestina, posturile reprezinta perioade in care credinciosii au ocazia sa se debaraseze de excesul de proteine animale, grasimi, glucide. Aceasta asigura o stare fizica foarte buna, permitand credinciosului sa aiba si o atitudine mai potrivita fata de actul religios. Renuntarea la placerile gastronomice este un mic act de smerenie, care reaminteste fiecaruia despre modestie, abtinere in fata tentatiilor nesanatoase. Pe de alta parte, excesul de carne in alimentatie poate creste semnificativ agresivitatea si cruzimea consumatorului, indepartandu-l de sentimentele de iubire, toleranta si intr-ajutorare.

Dar, atentie! Postul nu presupune doar o alimentatie lipsita de "dulce" - adica produse animale -, ci si o dieta bine echilibrata. In conceptia traditionala chineza, o dieta echilibrata presupune combinarea, la fiecare masa, a alimentelor acre, amarui, dulci, picante si sarate. Trebuie subliniat ca fiecare din aceste tipuri de alimente are un rol benefic sanatatii, dar, in acelasi timp, pot fi daunatoare daca sunt consumate in exces. Astfel, excesul de alimente acre poate afecta splina, stomacul, musculatura sau cavitatea bucala (stomatite, afte); excesul de alimente amare poate tulbura aparatul respirator, intestinul gros (diaree), pielea si parul; cele dulci pot provoca boli ale rinichilor, vezicii urinare sau ale sistemului osteo-articular; cele picante, in exces, pot afecta ficatul, colecistul, ochii sau tendoanele, in vreme ce excesul de alimente sarate va ataca sistemul cardio-vascular si intestinul subtire.


Exista, insa si alimente care nu au nici unul din gusturile enuntate mai sus, dar care au aceleasi efecte asupra sanatatii. De aceea, ele se incadreaza in denumirea de miresme. Pe de alta parte, continutul de energie al alimentelor este deosebit de important pentru mentinerea sau recuperarea sanatatii.

Exista, de asemenea, cinci energii ale alimentelor:

1. calda
2. fierbinte
3. neutra
4. racoroasa
5. rece.

Acestea se recunosc dupa senzatiile pe care le provoaca dupa digerare. Daca, de pilda, un reumatic aflat in plina criza va consuma alimente (chiar si numai vegetale!) care au energie rece sau racoroasa, nu va fi de mirare ca durerile se vor inteti. Invers, atunci cand se instaleaza febra sau eruptiile cutanate, alimentele racoroase si reci vor fi de mare ajutor.
Acum, este mult mai usor de inteles de ce multi credinciosi habotnici, care respecta cu strictete perioadele de post religios, pot avea mari probleme de sanatate dupa terminarea restrictiilor: organismul lor intra intr-un dezechilibru major si nu mai poate face fata unei alimentatii abundente in preparate din carne, oua si lactate.
Tipuri de posturi

Principalele tipuri de post terapeutic sunt:

* postul negru
* postul pe baza de ceaiuri
* postul pe baza de decoct de ovaz sau orez
* postul pe baza de sucuri proaspete
* postul pe baza de legume si zarzavaturi proaspete, nefierte si neconservate
* postul pe baza de preparate din legume si zarzavaturi

TAMAIA

Este, de asemenea, o rasina obtinuta dintr-un
arbust (Boswelia sacra) care creste in Orientul
Mijlociu (Liban, Iordania, Israel). Alaturi de smirna,
a facut si ea parte din darul adus de misteriosii Crai
de la Rasarit lui Iisus, la nastere. In prezent,
constituie un element de baza in ritualul
crestin-ortodox, fumul sau sfintind locurile, alungand
demonii, purificand mintea si spiritul. In medicina
populara si in cea manastireasca romaneasca, este un
pretios leac magic, cu virtuti de protectie si de
exorcizare. Se spune ca o bucatica de tamaie sfintita
tinuta la gat apara de deochi, de blestem, de ispitele
Necuratului, de boli si de toate relele. De fapt,
binecunoscuta zicala romaneasca: "Fuge ca dracu' de
tamaie" ilustreaza cat se poate de bine eficienta
acestui remediu magic.

. Laringita, tuse, raceala - se iau zilnic 20-30 de
picaturi de tinctura de tamaie, diluate in jumatate de
pahar de apa. Suplimentar, se face gargara cu infuzie
de tamaie, care are puternice efecte antiinflamatoare
si antiinfectioase.

. Pietre la rinichi - dimineata, la orele 8 si la
orele 11, se ia cate o lingurita de tinctura de tamaie
diluata intr-un pahar de apa plata sau de izvor.
Tratamentul dureaza 2-3 saptamani si se repeta de cate
ori este necesar.

. Inflamarea sanilor - se pun pe zona afectata
comprese cu infuzie de tamaie, comprese care se vor
tine vreme de 1-2 ore pe zi. Aceasta rasina are efecte
cicatrizante si antiinfectioase puternice, fiind si un
foarte bun antiinflamator extern.

. Anxietate (stari de teama fara motiv aparent) - se
face in dormitor o fumigatie cu tamaie, inainte de a
ne culca. Parfumul tamaiei linisteste gradat psihicul,
intensifica elanul devotional, ajutandu-ne sa ne rugam
cu putere inainte de culcare, ceea ce ne va ajuta sa
dormim lin si sa ne trezim intr-o stare de calm.
Tratamentul are efecte in timp, si de aceea trebuie
facut cu perseverenta, vreme de macar sase luni.

. Adjuvant in psihozele si nevrozele grave - se fac,
de asemenea, fumigatii in camerele de culcare ale
celor afectati. Este un stravechi leac de medicina
monahala, care si-a aratat nu o data eficienta, mai
ales asociat cu celelalte modalitati de tratament.
Precautii si contraindicatii ale tamaiei

Pentru a nu aparea accidente din cauza
contrafacerilor, nu va fi folosita intern decat tamaia
procurata din magazinele si farmaciile naturiste, pe
ambalajul careia se mentioneaza explicit ca poate fi
administrata pe cale orala.
Tamaia ataca dintii dizolvandu-i, motiv pentru
care preparatele cu tamaie nu vor fi tinute mult timp
in gura si nu vor fi lasate mult timp in contact cu
dantura.

In pagina urmatoare veti gasi articolul:

Postul - un proces natural de excretie a toxinelor

http://www.ziuact.ro/img/t.gif

Trei scandaluri au zguduit, in 2007, Arhiepiscopia Tomisului * De fiecare dată, enoriaşii l-au arătat cu degetul pe IPS Teodosie * Cel mai grav a fost cazul preotului Mustaţă, pe care Arhiepiscopia a reuşit, in cele din urmă, să-l caterisească * Enoriaşii afirmă că a fost izgonit pentru că ştia prea multe * Mult mai norocos, fostul preot de la Zorile, părintele Strujan, şi-a incheiat pribegia, primind o parohie la Conacu * Deşi e departe, Daniel Strujan e mulţumit * Spre deosebire de copiii părintelui Marius Mustaţă, fiul lui Strujan nu a rămas pe drumuri * La Viişoara, Arhiepiscopia a reuşit să pună pumnul in gură enoriaşilor care blocaseră intrarea in biserică, refuzand să-l primească pe cel de-al doilea preot, misionar, trimis de IPS

Parintele Daniel Strujan si-a incheiat exilul impus de Arhiepiscopie

http://www.ziuact.ro/img/t.gifTrei au fost scandalurile care au zguduit, in ultimul timp, Arhiepiscopia Tomisului. In toate, enoriasii au aratat cu degetul catre Teodosie. Enoriasii din Zorile, al caror preot fusese izgonit, au sarit in apararea parintelui Daniel Strujan. Cei din Baneasa au venit la Arhiepiscopie sa depuna marturie pentru fostul lor protoiereu, Marius Mustata. Enoriasii din Viisoara s-au rasculat cand IPS a numit, in parohia lor, al doilea preot. In primele doua cazuri, preotii izgoniti au fost amenintati cu caterisirea. Din cei trei preoti, Teodosie a aratat indurare numai fata de parintele Strujan, a carui pribegie s-a incheiat spre finele anului trecut.
http://www.ziuact.ro/img/t.gif
Ce e drept, caterisirea preotului Marius Mustata, ce statea ca un ghimpe in coasta Arhiepiscopiei, a fost dusa cu succes pana la capat. Se pare ca stia prea multe. Spre deosebire de el, Daniel Strujan a fost mai norocos. Dupa cum am aratat la vremea respectiva, in urma cu aproximativ doi ani si jumatate satenii s-au bucurat grozav cand, in sfarsit, in satul lor a fost numit un preot, de care pana atunci parohia dusese lipsa. L-au iubit din prima clipa pe Daniel Cristian Strujan. Pentru ca familia sa statea cu chirie intr-o casa in care misunau in voie sobolanii, enoriasii s-au apucat sa-i ridice casa parohiala pe terenul achizitionat de acesta. Intr-o duminica, insa, in toiul spovedaniei, in biserica si-a facut aparitia protopopul de Baneasa, Marin Closca, cel care a luat locul parintelui Mustata, care prins de guler pe preotul Daniel si i-a zis: "Magarule, iesi afara! Te dau afara din preotie! Ordin de sus!". Daniel Cristian Strujan a fost nevoit sa paraseasca biserica, sa-si ia familia si sa plece in pribegie. Satenii au cerut audienta la IPS Teodosie, dar in zadar. In timpul in care acestia se rugau pentru el, fostul lor preot primea amenintari cu caterisirea. La un moment dat, insa, ceva s-a intamplat. Ori ca scandalurile privind Arhiepiscopia luau amploare, ori ca i s-a facut sa zicem mila, Teodosie a hotarat ca parintele Strujan sa slujeasca la Conacu. Dupa aproximativ 2-3 saptamani, a fost mutat la Panduru, o parohie micuta de langa comuna Baia, judetul Tulcea. Desi banii sunt putini, desi trebuie sa plateasca din buzunarul propriu lumanarile luate de la Arhiepiscopie si ramase nevandute, Daniel Strujan este multumit ca nu a ramas pe drumuri.
http://www.ziuact.ro/img/t.gifIn locul parintelui Strujan a fost numit un preot care nu-si "retine" enoriasii
http://www.ziuact.ro/img/t.gifIntre timp, in Zorile s-a asternut linistea. In parohie a fost numit un preot misionar, de care toata lumea este multumita. Cel mai multumit este un oarecare Gica Olescu, despre care localnicii afirma ca, in calitate de presedinte de CAP, la Revolutie si-a insusit toate bunurile aflate in proprietatea acestuia. De-a lungul timpului, individul, fost membru PSD, apoi PD, a acumulat o avere uriasa si are, se pare, o mare influenta asupra autoritatilor locale. De altfel, satenii afirma ca acestea au fost cele care s-au prezentat la Teodosie, solicitand ca Daniel Strujan sa fie indepartat si amenintand ca, daca dorinta nu le este indeplinita, vor merge direct la PSD. N-a trecut mult si preotul a fost izgonit. Noul parinte arata foarte mare supunere fata de Gica Olescu, a carui sotie conduce, de altfel, corul bisericesc. Din nefericire, parintele nou numit se arata umil si fata de enoriasi, deseori fiind auzit spunand, in cadrul slujbei, ca spera ca nu ii retine prea mult de la treburi si sa il atentioneze daca "depaseste masura". Atitudine total nepotrivita, am putea zice noi, din partea unui slujbas al Domnului. Mai putin fericit ca el, Marius Mustata, care a refuzat sa fie umil si sa sarute mana celui care l-a muscat, a fost caterisit. Al treilea scandal, din Viisoara, s-a finalizat tot in favoarea Arhiepiscopiei. In toamna trecuta, enoriasii s-au rasculat, adunandu-se in fata bisericii si strigand ca nu-l vor pe al doilea preot, misionar, ce fusese numit de Arhiepiscopie. Efectiv satenii i-au interzis acestuia sa intre in biserica. Enoriasii isi iubeau preotul, care slujea parohia de peste 27 de ani, cu care se obisnuisera si care le stia toate necazurile si bucuriile. Impartirea parohiei in doua nu a fost pe placul satenilor, care au venit cu jalba la Arhiepiscopie. Teodosie s-a aratat, insa, neinduplecat iar, la momentul de fata, parohia este scindata intre cei doi preoti.
http://www.ziuact.ro/img/t.gif

Olimpia CEARA - Ziua de Constanta – februarie -2008

“PORŢI+CHEI”

v “Eu sunt Uşa!” (Ioan10, 9);

v “Eu am cheile morţii şi ale iadului” ( Apocalipsă1, 18);

v “…şi venind eu la Troa pentru Evanghelia lui Hristos şi uşa fiindu-mi deschisă în Domnul,…(2 Cor.2, 12);”

v “Căci mi s-a deschis uşă mare spre lucru mult, dar sunt mulţi potrivnici”(1 Cor.16, 9);

v “…Şi îţi voi da cheile Împărăţiei Cerurilor “ (Matei16, 19);

v “Şi bătând Petru la uşa de la poartă…” (Faptele Ap.);

v “Şi venind şi adunând Biserica au vestit câte a făcut Dumnezeu cu ei şi că a deschis neamurilor uşa credinţei (Faptele Ap.14, 27);


v “Iată stau la uşă şi bat” (Apocalipsă3, 20)

“Intraţi pe Poarta cea strâmtă…”(Matei 7, 13);

“Iar un sărac anume Lazăr zăcea înaintea porţii lui, plin de bube…” ( Luca 16, 20);

“Şi era un bărbat olog din pântecele mamei sale, pe care-l aduceau şi-l puneau în fiecare zi la poarta templului, zisă Poarta Frumoasă ca să ceară milostenie de la cei ce intrară în templu” (Faptele Ap.3,2);

“Iar un înger al Domnului în timpul nopţii, a deschis uşile temniţei…”( Fapte5, 19);

“Iar în Ierusalim, lângă Poarta Oilor…”(Ioan 5,2);



Puterea unui barbat

Puterea unui barbat nu sta in umerii sai largi, ci in lungimea bratelor cu care te imbratiseaza.

Puterea unui barbat nu sta in puterea vocii sale, ci in cuvintele blande pe care stie sa le sopteasca.

Puterea unui barbat nu sta in multimea prietenilor, ci in cat de prieten stie sa fie cu copiii lui.

Puterea unui barbat nu sta în cât de mult este respectat la serviciu, ci în cât este de respectat acasa.

Puterea unui barbat nu sta în cât de puternic loveste, ci în cât de blând stie sa atinga.

Puterea unui barbat nu sta în parul de pe piept, ci în Inima... din pieptul sau.

Puterea unui barbat nu sta în numarul de femei care îl iubesc, ci în capacitatea de a fi loial unei singure femei.

Puterea unui barbat nu sta în greutatile pe care le poate ridica, ci în poverile pe care le poate duce.
O scrisoare pierduta de Teodosie
-- Arhiepiscopia Tomisului se face ca a pierdut raspunsul de la Sfantul Sinod
Preotul Marius Mustata, cel dintai care a avut curajul sa se ridice impotriva dictaturii lui IPS Teodosie, incepe sa aiba castig de cauza in lupta pe care o duce impotriva Arhiepiscopiei Tomisului. Sfantul Sinod a anulat decizia de caterisire si a dispus o noua judecata, care va fi tinuta de Sinodul Mitropolitan.

Pe data 7 martie, Sfantul Sinod a hotarat, se pare, ca decizia de caterisire a preotului Marius Mustata, luata de IPS Teodosie, prezinta oarece nereguli si a dispus anularea acesteia, urmand ca Sinodul Mitropolitan, condus de Patriarhul Daniel, sa procedeze la o noua judecata. La cinci zile dupa tinerea Sfantului Sinod, Patriarhia Ortodoxa Romana a trimis Arhiepiscopiei Tomisului documentul din care reiese ca decizia luata in privinta preotului Mustata a devenit nula. Desi au trecut de atunci opt zile, Arhiepiscopia refuza sa comunice documentul respectiv parintelui Marius Mustata, pretextand ca acesta nu a sosit inca. Ionela Mustata, sotia preotului caterisit, continua sa acuze Arhiepiscopia, care, dupa ce s-a folosit de preotul Mustata, l-a caterisit in momentul in care a devenit nefolositor si a indraznit sa ridice glasul. "Patriarhia Ortodoxa ne-a comunicat, telefonic, ca, la momentul de fata, sotul meu se afla in situatia de a fi suspendat din functia de preot al Parohiei Corbu, deci deja nu mai vorbim de caterisire. Insa nu am primit nimic oficial, desi consilierul administrativ al Patriarhiei a afirmat, chiar in cursul zilei de ieri, ca raspunsul Sfantului Sinod a fost trimis acum mai bine de o saptamana", declara Ionela Mustata.

Ajutor de... 6 milioane

Documentul pare, deci, sa se fi ratacit, ca o scrisoare pierduta, neintentionat desigur, intre Patriarhie si Arhiepiscopie. Reamintim ca acel consistoriu, prin care sotul sau a fost caterisit, a avut loc in luna noiembrie. Imediat dupa aceea, Arhiepiscopia si-a amintit ca preotul are de luat un concediu cam pana prin decembrie. Din ianuarie, Marius Mustata nu si-a mai primit salariul, familia sa, care include si doi copii mici, fiind lipsita de orice venit. In marinimia sa, IPS Teodosie le-a oferit un ajutor in valoare de... 6 milioane de lei vechi pe luna, in conditiile in care, dupa ce a contribuit la ridicarea Manastirii Dorna Arini, familia preotului a ajuns inglodata in datorii si fara un acoperis deasupra capului. "Am refuzat acest ajutor, precizand ca il vom accepta numai daca el vine de la bugetul de stat", a declarat Ionela Mustata. Sotia preotului caterisit afirma ca refuzul Arhiepiscopiei de a elibera documentul respectiv ii impiedica sa se adreseze unei instante civile, in fata careia ar putea sa-si ceara dreptatea. "Nu este prima oara cand Arhiepiscopia refuza sa ne elibereze un act. Se fereste sa ne comunice in scris orice fel de decizie", afirma Ionela Mustata. Luni, 24 martie, Patriarhul Daniel va sosi la Mangalia, unde va participa la procesiunea ce va avea loc la Capela Militara, prilej cu care preotul Marius Mustata intentioneaza sa ceara o noua audienta. Cu ocazia noii judecati, care se va tine de catre Sinodul Mitropolitan, vor fi avute in vedere capetele de acuzare formulate de ambele parti si probele aduse de fiecare. Nu este exclus sa se ajunga chiar la reaudierea localnicilor din Baneasa si zonele invecinate, care au cladit, cu mainile lor, Manastirea Dorna Arini.

Olimpia CEARA

priveliste din clopotnita biserica Panduru

DUHOVNICUL MEU

DUHOVNICUL MEU
PAR. NECTARIE GAVRIILA